fredag 28. november 2014

Ukens bordbrikke: Comfort Food av Kitty Thomas

Ukens bordbrikke er rett og slett at jeg deler bøker jeg ikke har lest ferdig og forklarer hvorfor jeg ikke kommer til å lese de ferdig heller. Her er det mange personlige preferanser som spiller inn, så det betyr ikke nødvendigvis at boken er dårlig. 

 OBS! Kan inneholde spoilere

Comfort Food 

Denne begynte egentlig veldig bra, noe som bare gjorde det enda mer skuffende at jeg ikke kom meg forbi hundre sider. Jeg tror ikke engang jeg kom meg forbi side 70. Jeg vet man ikke kan se det ut fra omslaget, men denne boken begynte skikkelig morsomt og spennende. Her har vi en jente, rik og berømt, som sitter innelåst på et rom. Hun har blitt kidnappet og forteller oss hvordan hun tror dette skjedde på en veldig morsom måte. Hun er lett å like og man begynner å se for seg ulike scenarioer hvor gale fans har kidnappet henne. Jeg vet det ikke høres så veldig morsomt ut, men jeg koste meg gjennom denne delen av boken. 

Fryden varte derimot ikke. Mannen som har kidnappet henne virker kanskje veldig truende, men det kommer klart frem fra ganske tidlig at dette ikke er tilfellet. (I alle fall ikke så langt jeg kom i boken). Her har han kidnappet en jente som han helt sikkert har tenkt til å gjøre skitne ting med (Det er tross alt en erotisk bok). Vet du hva han gjør med henne? Han gir henne kyllingssuppe. Hver dag gir han henne mer kyllingssuppe. Til slutt orker hun ikke mer av denne grusomme torturen og finner ut at hun vil ha sex med han for å forhåpentligvis slippe ut av suppen. Jeg tuller ikke. Han tar henne så med inn på et rom der han har funnet frem alle hennes favorittbøker, favorittklær og mykt sengetøy. Hun finner ut at hun vil være på det rommet resten av livet og de har sex. Ikke noe heftig sex heller. Bare vanlig kjedelig sex. Etterpå gir han henne annen mat enn kyllingsuppe (Heldigvis).

Og lengre kom jeg ikke. Jeg vet ikke om dette er spoilere eller ikke, siden alt skjedde så fort. Jeg vet ikke hva hovedproblemet mitt med denne boken var, for nesten alt var bare galt. Dessuten ble jeg veldig sulten av å lese den (på kyllingsuppe, ikke noe annet).
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig