onsdag 18. januar 2017

Nytt i bokhyllen: Skrekk fra japan

I dag fikk jeg to bøker i posten fra Bookdepository og jeg greier ikke vente til jeg får den tredje med å vise de frem. Disse har jeg hatt lyst til å lese siden jeg kom over dem på Goodreads og greide derfor ikke å la være å legge dem i handlekurven. 

Jeg har akkurat gått gjennom bokhyllene mine for å finne ut hvor mange bøker jeg egentlig eier som jeg ikke har lest, så de kom ikke på det beste tidspunktet. Jeg fikk litt dårlig samvittighet, men er ikke bøker det beste man kan bruke penger på? Dessuten har jeg akkurat fått meg enda en ny bokhylle så jeg har god plass. Det er i alle fall slik jeg unnskylder meg selv.


Den første boken jeg kjøpte er Goth av Otsuichi. Jeg fant ikke noe fullt navn, så vi går for Otsuichi. Goth handler om en jente som heter Morino, som er helt besatt av noen brutale mord som har blitt begått i byen hun er fra. Hun slår seg sammen med en annen person hun går på skole med og de prøver å undersøke mordene, men de vil ikke fange seriemorderen. De vil bare forstå han.

Jeg synes denne boken høres veldig spennende ut og jeg ser for meg at den bare blir mørkere og mer skremmende etter hvert. Den har også fått generelt gode omtaler utfra det jeg kan se, så jeg gleder meg til å lese den.


Den andre boken jeg kjøpte var The Devil of Nanking av Mo Hayder. Er ikke dette det mest skremmende omslaget du har sett på en bok noensinne? Jeg føler for å gjemme den mellom søte og pene bøker i bokhyllen min.

Boken handler om en kvinne fra England som blir veldig interessert i et videoopptak fra Nanking massakren og bestemmer seg for å reise til Japan for å finne mannen som tok videoen. Ut fra baksiden å dømme høres denne boken ut som om den er delvis et mysterium og delvis skrekk. Spør du meg er det en veldig god kombinasjon.

Har du lest noen av disse bøkene? I så fall er jeg veldig interessert i å høre hva du synes om dem, så lenge du ikke spoiler noe.
SHARE:

6 kommentarer

  1. Jeg er nok hakket for pysete for skrekk :O Alle nattens lyder blir plutselig så veldig skumle da.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skjønner deg godt! Har det slik selv med skrekkfilmer :)

      Slett
  2. Takk for tips om bøker! Har ikke lest noen av disse og leser omtrent aldri skrekk, men spesielt The Devil of Nanking høres spennende ut! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det synes jeg også :) Jeg skal skrive om den når jeg har lest den ferdig. Krysser fingrene for at den er spennende!

      Slett
  3. Jeg ELSKER skrekk! Har ikke lest de to bøkene du nevner, men jeg kan anbefale den løse trilogien The Ring, Spiral og Loop av Koji Suzuki. Dette er en særdeles spesiell thriller-trilogi, og The Ring er faktisk også filmet. Sjekk gjerne omtalene på bloggen min. Takk for tipset til mer skrekk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! :) Jeg tror jeg har lest den første for lenge siden, men hvis de andre er like bra må jeg få lest de også!

      Slett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig