lørdag 21. januar 2017

Omtale: Hitched vol. 1 av Kendall Ryan (Lydbok)

Hitched: Volume One (Imperfect Love, #1)


Handling


Jeg har en greie for bøker som handler om to personer som blir tvunget inn i ekteskap. Nei, ikke faktiske tvangsekteskap, men sånne "Fra hat til elsk" forhold. Det er mine favoritter når det kommer til romantikkbøker. Da jeg så Hitch på Storytel skyndte jeg meg derfor å laste ned ned og begynte å høre på den med en gang. Hva er vel bedre å lese mellom krim og skrekk enn litt lett romantikk?

Boken handler om Noah og Olivia som blir "tvunget" inn i et ekteskap for å kunne ta over familiebedriften. Problemet er at de ikke er et par. Hovedhandlingen i boken er egentlig at de skal prøve å bli bedre kjent for å finne ut om de kunne tenke seg å gjennomføre ekteskapet. Noah er med fra dag en, mens Olivia trenger mer overtalelse.

Kan du merke at jeg er litt skuffet? Dette er bare min personlige mening, men det jeg liker best med denne typen bøker er at paret er gift og må få hverdagen til å gå rundt med en ny ektefelle som de har et hat til elsk forhold til. Legg på en haug med morsomme konflikter og situasjoner, så er jeg solgt. Denne boken er ikke helt det. Dette er de dagene eller ukene, før de bestemmer seg for om de skal gifte seg eller ikke.

Når det er tre bøker i serien så tipper jeg at ja, de gifter seg, egentlig med en gang. For ikke å snakke om at prologen røper ting om den senere handlingen, som det virker som om forfatteren har prøvd å gjøre sjokkerende (?). Jeg husker prologen, jente. Boken tar ikke mer enn fire og en halv time å lytte til så jeg glemmer ikke så fort...

Karakterer og opplesere


De to karakterene får hver sine kapitler, som er annenhver gjennom boken. Å si det blir egentlig litt feil, fordi noen av kapitlene deres er så korte som bare en setning.

Karakterene er helt greie. De virker velutviklet nok, men man skraper ikke mer enn rett under overflaten. Kanskje fordi karakterene også holder på å bli kjent med hverandre i boken? Jeg forventer egentlig ikke stort mer, men mitt hovedproblem var at Olivia var så vanskelig å like. Er det ikke meningen at det er den egoistiske drittsekken skal være den vi misliker? Hun var bare så sur og vanskelig hele tiden. Så hjelper det heller ikke når den mannlige hovedpersonen hele tiden beskrev henne som "Ikke som andre jenter". Hva betyr egentlig det? Og hvorfor er det så galt å være som andre jenter? Nei, jeg skjønte ikke helt den.

Oppleserne, Teddy Hamilton og Ava Erickson, likte jeg derimot veldig godt. Jeg synes de var flinke til å fange hovedpersonene og til slutt begynte jeg å tenke på dem som hovedpersonene. De gjorde dessuten flere morsomme øyeblikk enda mer morsomme.

Kort oppsummert


Dette var en helt grei bok, men det var ingenting spesielt. Gjennom hele handlingen bestemte jeg meg mer og mer for å ikke lese den neste boken i serien. Det var bare så mye irriterende som skjedde... Som var bedre enn de lange periodene der det egentlig ikke skjedde så mye i det hele tatt.

Det som virkelig irriterte meg var at hele konflikten føltes falsk. Det var egentlig ingen ordentlig grunn for at disse to personene ikke skulle ville gifte seg med hverandre, noe som gjorde at konflikten falt litt gjennom. Gi meg konflikter i romantikk, takk.

Boken ble bedre mot slutten, men da et av punktene vi hadde visst om siden prologen plutselig kom opp som en "sjokkerende vending" fikk jeg lyst til å skrike. Det funker ikke å sjokkere oss med det vi allerede vet...

Da jeg kom til slutten hadde jeg bestemt meg for å ikke lese videre, til tross for en del morsomme øyeblikk og at den ble bedre mot slutten, men så sluttet den selvsagt veldig spennende... Så jeg lastet ned bok 2 også, fordi jeg har tydeligvis ingen viljestyrke. Vi får se om det blir bedre utover i serien. Jeg krysser fingrene.

Oppdatering: Jeg hørte på 20 minutter på andre bok før jeg ikke orket mer. Jeg kommer ikke til å fullføre serien.

2/5 blomster







SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig