fredag 11. oktober 2013

Satans yngel

12715660-satans-yngel.jpgSatans yngel av Sanne Munk Jensen var en bok jeg plukket opp spontant på salg for noen uker siden. Jeg ble ferdig med den for et par dager siden, og jeg hadde en veldig hyggelig leseopplevelse.



 Historien er ikke det mest kreative eller unike i verden. Det handler om to studenter som finner ut at de vil ha barn. Tobi ser mange positive sider med å bli far i studietiden, mens kjæresten Alma er mer skeptisk. Boken følger paret gjennom graviditeten og tiden etter. Vi får ta del i både de positive, og de mindre positive sidene av både graviditet, fødsel og det nye livet med en liten, skrikende baby. Selv om historien ikke var superkreativ og annerledes, var den var underholdende og jeg koste meg gjennom jakten på det perfekte babysetet, de ville hormonene som ble satt i sving samt alle intrigene.

Boken er skrevet på en veldig humoristisk måte, og alle karakterene i boken oppfører seg mer eller mindre som sinnsyke mennesker. Men vi kan selvsagt skylde på hormonene. Jeg elsket hvordan alle karakterene oppførte seg i forhold til hverandre, i tillegg til at jeg elsket Almas indre monologer. Hun har mye å slite med når det kommer til graviditeten. Hun vet nemlig ikke om hun egentlig ønsker seg barn, hun tviler på om Tobi er den rette for henne, i tillegg til at hun ikke tror hun kommer til å bli en god mor.

For å oppsummere så er det ikke min favorittbok noensinne, men jeg likte den. Den er lettlest, morsom, og jeg likte veldig godt alle de syke, morsomme dialogene gjennom hele boken. Absolutt til å anbefale hvis du er på utkikk etter noe i de gater nå på høsten.
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig