fredag 19. juli 2013

The Truth About Forever

Dette var min første Sarah Dessen bok, men det blir nok ikke min siste. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan ha unngått å lese bøkene hennes. Jeg skjønner det bare ikke. Ikke at jeg har unngått å lese de med vilje altså, det har bare aldri skjedd. 

Det jeg hadde hørt om Sarah Dessen var at hun skrev enkle og romantiske sommerbøker. Så jeg tenkte at jeg trengte noen søte og enkle sommerbøker som jeg kunne lese på stranden. Eller eventuelt i regnet.. Bergen har ikke hatt det beste været i sommer. Men det jeg fant var en veldig dyp og følelsesladd historie. 

The Truth About Forever

Boken handler om Macy, som gruer seg til å tilbringe sommeren alene. Faren hennes døde for en stund siden, og hun sliter med å takle dette. Hun har holdt alle følelsene inni seg lenge, og ventet på at de skulle forsvinne mens de i realiteten bare har blitt større og vanskeligere å takle. Hun er veldig ensom. Den siste tiden har hun bare vært med kjæresten sin, som nå forlater henne for å dra på "brain camp". Hun må ta over jobben hans på biblioteket, som hun hater. Hun kan ikke snakke med noen om hvordan hun har det fordi hun har holdt følelsene inni seg så lenge. Men uventede ting skjer, og hun faller inn i catering tjenesten i stedet, sammen med kaotiske og sjarmerende mennesker. 

Denne boken var virkelig nydelig. Den var nydelig skrevet, med nydelige karakterer, nydelige følelser og bare ja. Nydelig. Det er så mange følelser i denne boken! Jeg kan ikke huske sist jeg var med på noe lignende. Ok, jeg innrømmer det: jeg gråt flere ganger i løpet av boken. Men jeg klarte ikke la være, det var så trist og fint og fantastisk. Alle karakterene var herlige. Ikke alle var like lett å like, men alle var velutviklede med egne historier og personligheter. 
Du ser hvordan alle karakterene i boken har taklet savn og det å miste noen på ulike måter, noe som har gjort dem til den de er. 

Romantikken var også søt. Jeg er ingen romantisk person og synes romantikk i bøker ofte bare blir slitsomt, men denne her den likte jeg veldig godt. Det går sakte fremover, noe jeg likte og satte pris på. Du får se hele prosessen med hvordan de faller for hverandre, og du ser sakte men sikkert hvor godt de passer sammen. Jeg synes det var forfriskende, i motsetning til mye annet jeg har lest, der karakterene møtes en dag og er forelsket den neste. Nei og nei. 

Kort oppsummert; hvis du vil ha en følelsesladet og dyp, men også en morsom og romantisk sommerbok, så anbefaler jeg denne. 
SHARE:

2 kommentarer

  1. Skjønner ikke at det er mulig; har aldri sett navnet på forfatteren før, og så, plutselig, ser jeg dette navnet to ganger på samme dag :P Uansett, tusen takk! Jeg fikk så lyst til å lese denne boka nå :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha så artig! Jeg hadde en lignende opplevelse da jeg først hørte om henne; plutselig var hun overalt! Så bra! Håper du plukker den opp :)

      Slett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig