mandag 17. juni 2013

Good in bed

Om sommeren prøver jeg alltid å få lest en del chick-lit. Det er min guilty pleassure. Ok, ikke så guilty. Good in bed av Jennifer Weiner var alt jeg ønsket meg i en chick-lit. En likandes hovedperson, en kjekk lege, herlige venninner og masse drama. 

Good in Bed
Bokens hovedperson, Cannie Shapiro, er relativt fornøyd med tilværelsen. Ok, moren hennes har nylig kommet ut av skapet, faren har hun ikke sett på årevis og hun er nysingel. Men hun elsker jobben, vennene og hunden sin. Men eksen hennes skriver en spalte kalt Good in bed, i et populært kvinneblad, og en dag kommer hun over spalten hans der overskriften er "Loving a larger woman". Cannie skjønner at han skriver om henne, og hun ante aldri at han så på henne som en "større kvinne". Cannie blir, naturlig nok, både sint og frustrert, og havner herretter i den ene morsomme og halveis hjerteskjærende situasjonen etter den andre.

Denne boken var så gøy! Nå er jeg veldig glad i chick-lit, så denne boken passer nok ikke for de av  dere som ikke er så glade i denne typen bøker. Men alle dere andre burde virkelig gi den en sjanse. Jeg elsket måten forfatteren blandet seriøse temaer sammen med komiske situasjoner. Karakterene føltes levende, selv om vi ikke fikk blitt så godt kjent med alle sammen. Noe som kanskje var meningen, når jeg tenker meg om.

Jeg syntes Cannie var helt herlig. Hun var lett å like og lett å sympatisere med, selv om enkelte ting hun gjorde fikk meg til å ville rive i håret hennes og skrike til henne om at hun måtte ta seg sammen. Deler av historien er veldig forutsigbar. Og da mener jeg veldig forutsigbar. Så forutsigbar at hvem som helst kunne funnet ut hva som skjedde. Andre sider av historien overrasket meg veldig. Det var ofte jeg lente meg tilbake og trodde jeg visste hvordan historien kom til å fortsette, for å så bli totalt sjokkert og overrasket. Det var mange tvister for å si det mildt. Slutten slo meg helt overende. Den var så uventet (deler av den i alle fall) og jeg følte så mye! Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg satt ute i solen og gjemte hodet bak boken så ikke noen andre skulle se at jeg gråt. Jeg er med andre ord veldig fornøyd. Veldig morsomt skrevet og herlige karakterer med mye undertrykket smerte.

Terningkast: 5 (Mest fordi den fikk meg til å gråte, samtidig som den var så morsom og feel good)
SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeiiiii!!!! Elsker slike bøker, tusen takk for knalltipset :):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig :) Tror du vil like denne!

      Slett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig