tirsdag 13. november 2012

Bøker på leselisten 2

Det er nesten så jeg skulle ønske at jeg ikke var interessert i bøker og bare leste det andre puttet i hendene på meg. Når man begynner å undersøke selv finner man et hav av bøker man får lyst til å lese, selv om tiden aldri strekker til. Jeg har atter en gang sett nærmere på den ekstremt lange leselisten min, og funnet frem til et par bøker jeg ville dele med dere. Kanskje du har lest noen av dem?
Heist Society (Heist Society, #1)
Heist Society av Ally Carter handler om Katarina Bishop, som kommer fra en familie full av tyver. Hun har forlatt dette livet, men blir tvunget tilbake når faren hennes blir mistenkt for kunsttyveri. Hun har bare to uker på seg til å finne hvem som egentlig stjal maleriene, og stjele de tilbake. Jeg har hørt at denne boken blir film snart, noe som alltid fanger oppmerksomheten min. Jeg liker nemlig å lese bøkene før jeg ser filmene. Boken har også fått veldig bra omtaler, og skal være veldig humoristisk og spennende. Denne er bestilt så jeg får den i neste uke en gang!


Before I Fall
Before I fall av Lauren Oliver handler om en jente som dør, men ikke holder seg død. I syv dager våkner hun opp til den siste dagen i sitt liv for å leve den på  nytt. Kan hun finne ut av hvorfor dette skjedde med henne og endre det? Jeg har hørt så utrolig mye bra om denne boken! Jeg har fremdeles ikke greid å skaffe meg den, men har store planer om å lese den i 2013!

The Picture of Dorian GrayThe Picture of Dorian Gray av Oscar Wilde er en av de bøkene det er direkte pinlig å ikke ha lest. Dette er historien om den unge mannen som selger sjelen sin for evig ungdom og skjønnhet. Jeg har hørt nesten unaturlig mye bra om denne boken, og hvordan den kaster lys på flere samfunnsproblemer. Boken skal også berøre mange viktige og sterke tema.

Uglies (Uglies, #1)Uglies av Scott Westerfeld er en annen bok det er pinlig å ikke ha lest. Jeg aner helt ærlig ikke hvorfor jeg aldri har lest denne serien, for den virker veldig spennende og tankevekkende. Denne boken handler om et samfunn der alle blir operert perfekte når de kommer over en viss alder. Dette fører til at de som ikke er operert enda blir sett på som stygge. Men er livet på den andre siden så fantastisk som det virker? Hovedpersonen må ta et vanskelig valg mellom å hjelpe vennen sin, eller aldri få ta operasjonene som gjør henne vakker. Denne skal bestilles snart!






Har du lest noen av disse bøkene?
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig