mandag 17. september 2012

The Devouring



The Devouring handler om Reggie, som er over gjennomsnittet interessert i horror og alt skummelt. Hun og bestevennen Aaron synes det er gøy å bli skremt, og det blir nesten som en lek for dem. Leken tar slutt da Reggie kommer over en gammel dagbok, The Devouring. Dagboken er skremmende og handler om the Vours, demoner som tar over kroppen din på den lengste natten i året. Reggie tenker at dette bare er en fiksjonell roman, antakeligvis fra en upublisert forfatter, og tar boken med seg hjem og leser den for lillebroren sin, Henry. Historien utfolder seg derfra.


Jeg er en person som ikke blir spesielt fort skremt av bøker, og tro meg, jeg har lest mange skumle bøker. Det var likevel noe med denne som virkelig skremte meg. Jeg tror jeg har et svakt punkt for skumle barn og klovner.  Språket er veldig godt og beskrivende. Det skjer noe hele tiden, og jeg greide ikke å legge den fra meg. Karakterene i denne boken var også helt fantastiske. Jeg synes Reggie var en veldig bra protagonist. Hun var lett å sympatisere med samtidig som hun var modig og sterk som person. Aaron var kjempe morsom og gjorde hele historien litt lysere. Henry var skikkelig skummel. Jeg lover deg at du vil lese denne boken langt vekke fra barn.


Det eneste jeg synes var negativt, var størrelsen på boken. Den er veldig kort! Jeg liker bøker med litt mer kjøtt på beina. (Det høres ikke bra ut). Den er faktisk på bare litt over 200 sider.  Du kan derfor fint lese den ut på en natt, selv om det ikke anbefales for din egen mentale helses skyld.

Terningkast 5
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig