lørdag 11. februar 2017

Omtale: The Secret av Katerina Diamond (Lydbok)



Handling


Dette var litt av en bok! Jeg leste den ferdig i begynnelsen av denne uken, men greier fremdeles ikke å finne ord på hvor godt jeg likte den. Dette er definitivt den beste boken jeg har lest hittil i år.

The Secret er bok 2 i serien om DS Immogen Grey. Den første var The Teacher, som jeg også likte veldig godt. Jeg likte denne boken bedre enn den første, men vil anbefale alle å lese den første boken i serien først. Hvis du går rett på denne, vet jeg ikke om du vil like den like godt som du kunne ha gjort.

I begynnelsen av boken, møter vi Bridget Reid. Hun er en politibetjent som har jobbet under cover på et bordell, men en dag skjer det noe forferdelig og hun blir kidnappet.

DS Immogen Grey og DS Adrian Miles får oppgaven å finne Bridget, men dette er en Katerina Diamond bok, så ingenting er så enkelt som det ser ut som. Her er det spennende fra start til slutt, med nye mysterier, ledetråder og grusomme handlinger rundt hvert hjørne.


Karakterer


Vi følger, som i den første boken, Immogen og Adrian. Det var kjempefint å se dem igjen. Jeg hadde ikke merket at jeg hadde savnet dem, men da jeg begynte å lese, var det som å hilse på gamle venner.

I denne boken får vi endelig bli mer kjent med Immogen og hennes bakgrunn! Jeg følte den første boken fokuserte mest på Adrian, så jeg ble veldig glad for å se at denne fokuserte mest på henne. Det er etter hvert helt tydelig at det er mye hun ikke har fortalt, og hennes fortid blir som et helt annet mysterium.

Boken er som vanlig fortalt fra flere ulike perspektiver, men det er færre perspektiver enn i The Teacher, heldigvis. Vi følger for det meste Immogen og Adrian, selv om Immogen får to perspektiver, en i fortid og en i nåtid. Vi følger også Bridget og en ukjent person. Den ukjente personen var mest forstyrrende å høre om, selv om vi ikke vet hvem han er eller hvordan han passer inn i resten av historien. Vi kan likevel gjette oss til det.

Noe jeg liker med Katerina Diamond sine bøker er at du alltid forstår hvorfor skurkene er som de er. De er ikke onde mennesker fordi de er født onde. Og kanskje de ikke egentlig er onde i det hele tatt. Jeg synes dette er utrolig bra laget til, og hun gjør det på en slik måte at jeg aldri har sett det i denne typen bøker tidligere. Det føles veldig unikt.


Mysteriet


Mysteriet er mye mer innviklet enn i den første boken, men absolutt like gøy å følge. Her er det mange løse tråder å røske opp i, både i fortid og i nåtid. Jeg likte mysteriet veldig godt, fordi det på en måte var flere mysterier som pågikk samtidig, ikke bare forsvinningen.

Det jeg likte best var mysteriet rundt den ukjente mannen. Hvem var han og hva hadde han gjort? Jeg prøvde å gjette meg frem til det, og det var absolutt et ekstra pluss. 

Fordi det skjedde så mye i denne boken, greide jeg ikke gjette meg frem til noe som helst. I stedet koste jeg meg med alt som skjedde og hvor skrekkelig og skremmende det hele var.


Oppleser


Dette er de bøkene jeg virkelig vil anbefale å høre på lydbok. Jeg hørte begge på Storytel og var veldig fornøyd med oppleseren, Stevie Lacey. Hun er en fantastisk oppleser og gjør virkelig historien ekstra bra. Det var hun som leste inn den første boken også og jeg håper hun vil lese inn resten av serien. Jeg kommer antakeligvis til å høre alle bøkene hun har lest inn, så fan er jeg.


Kort oppsummert


Hvis du ikke har merket det enda, så elsket jeg denne boken. Hvis du liker krim eller thrillere ville jeg absolutt ha prøvd meg på denne, men les den første boken først. Da blir du bedre kjent med karakterene og deres moral, i tillegg til at du vet mer om verden alt foregår i.

Dette er en av mine favorittserier, noe som er godt gjort etter bare to bøker. Hvis du er glad i en god historie med hevn som et undertema, ville jeg absolutt ha lest denne serien. Det er veldig, veldig bra.

5/5 blomster




SHARE:

1 kommentar

  1. If you're trying to lose kilograms then you absolutely have to start using this totally brand new custom keto diet.

    To create this service, licenced nutritionists, fitness couches, and professional chefs joined together to provide keto meal plans that are powerful, suitable, money-efficient, and delicious.

    From their launch in early 2019, 1000's of individuals have already transformed their body and health with the benefits a proper keto diet can give.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-proven ones offered by the keto diet.

    SvarSlett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig