mandag 9. januar 2017

Omtale: Is Everyone Hanging Out Without Me? (And other concerns) av Mindy Kaling (Lydbok)

Is Everyone Hanging Out Without Me? (And Other Concerns)

Dette er en av de morsomste bøkene jeg har hørt. Jeg plukket opp lydbokversjonen, lest av selveste Mindy Kaling, fra Storytel og fullførte hele boken på rekordtid. Teknisk sett kan man ikke fullføre boken før tiden når det kommer til lydbøker, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg greide ikke legge den fra meg.

I denne boken forteller Mindy om barndomsminner, familien, venner, jobb og en hel haug med andre morsomme historier. Flere av historiene hun forteller var hysterisk morsomme, til det punktet at jeg nesten ikke turte å høre på lydboken i offentligheten, fordi jeg begynte å le høyt. Jeg tror absolutt lydbokversjonen var den beste måten å lese boken på, selv om jeg da gikk glipp av pinlige bilder fra ungdomstiden (Jeg tror det var det).

Mindy er en naturlig forteller og det er nesten som å snakke med en venninne som forteller morsomme historier og opplevelser fra livet sitt. Jeg fikk en intens lyst til å bli bestevenninne med henne. Jeg tror vi hadde kommet godt overens. Det hele var en veldig god opplevelse og akkurat det jeg trengte der og da.

Det jeg vil trekke ned på, er at denne boken ikke går så veldig dypt. Det er ingen historier her som vekker andre følelser (i alle fall hos meg) enn latter og glede. Det er fint for min del, men jeg tror man kan bli skuffet om man er interessert i mer enn overfladiske morsomme historier, lister og korte tekster. Noen av historiene/listene føltes også litt unødvendige, spesielt mot slutten. Det virket som om hun gjorde sitt beste for å få boken til å bli litt lengre, noe den ikke hadde trengt.


4/5 blomster





SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig