torsdag 12. februar 2015

Ukens bordbrikke: Water av Terra Harmony

ADVARSEL: Denne bokbrikken inneholder spoilere.

Nei, jeg klarer ikke mer. Jeg gir meg offisielt med denne boken. Det er aldri et godt utgangspunkt at en venn praktisk talt dytter en bok på deg og sier "Dette er den dårligste boken jeg har lest i hele mitt liv. Du MÅ lese den!". Jeg vet ikke om det er den absolutt dårligste boken jeg har lest i mitt liv, men jeg greier ikke å komme på noen verre heller.


Hva handler egentlig Water om? Jeg er faktisk ikke helt sikker. Jeg måtte gi meg på rundt 30 % merket. Da hadde jeg rett og slett for mange problemer med boken til at jeg greide å fortsette. La oss gå gjennom dem sammen:

  • Det skjer rett og slett for mye. Jeg leste ikke langt i denne boken, men jeg hadde allerede lest meg gjennom at hovedpersonen ble fanget i en snøstorm. Interessant? Nja det kunne ha vært det, men så ble hun reddet. Bare at hun ikke var reddet. Hun var kidnappet. Det er nå man kanskje gnikker seg i hendene og tenker at "Ja, nå starter moroa". Det er ikke tilfellet her. Hun greier nemlig å rømme nesten med en gang. Det var bare ikke helt vellykket for hun ble fanget igjen, men ikke før hun greide å banke opp mange sterke menn så lett som ingenting og løpe langt på et knukket ben. Hun er så spesiell at skadene hennes bare kommer og går litt som det passer henne... Heldigvis er hun ikke fanget lenge. Hun greier nemlig å rømme igjen. Denne gangen kommer hun seg ut, men hun drar tilbake fordi hun redder en mann fra å drukne (?). Så får hun en kjekk vakt til å passe på seg. Han binder henne naken til sengen sin fordi hun vil synes det er for flaut å rømme uten klær. Dette synes selvsagt alle er en helt legitim grunn for å binde noen naken til sengen sin, inkludert henne. De har også nesten sex på en ostekake, noe som gjør henne trist fordi hun ville spise kaken.. Trenger jeg virkelig fortsette? Jo hun har forresten fått superkrefter. Hun kan få det til å regne. Og hun forårsaker visst ekstremvær... Det er så dårlig at jeg ikke har ord.
  • Som tidligere nevnt har hun skader som bare kommer og går litt som de vil. Et knukket ben er ikke noe problem når du skal løpe gjennom skogen, men det er vanskelig å komme seg ut av sengen. Knekte ribbein gjør vondt når du hoster, men ikke når du gjør alt annet.. Slik bare fortsetter det.
  •  Ingenting gir mening. Absolutt ingenting.
  • Skrivestilen virker bare... dårlig. Det er fælt å skrive, men det var ikke bra. I tillegg prøvde forfatteren å være morsom på svært upassende steder. Det hele ble rett og slett bare ubehagelig.

Beklager å skuffe deg Sindre, men jeg kommer ikke til å lese videre i denne boken. Og det på tross (eller på grunn) av voldtektscenen med lysestaken som du fortalte meg om.. Ja.. Det er en sånn type bok. Styr unna.

SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig