onsdag 30. oktober 2013

Social Suicidide (Deadly Cool #2)


Jeg leste Deadly Cool for en liten stund siden, og like etter leste jeg den andre boken i serien: Social Suicide. (Egentlig skulle jeg ha skrevet om den for lenge siden, men på grunn av noen grusomme skoleoppgaver har jeg ikke hatt tid. )

Jeg likte Deadly Cool veldig godt, mest fordi den var så morsom samtidig som mysteriet holdt spenningen oppe. Social Suicide var like morsom som den forrige boken i serien, og jeg krysser fingrene for at det kommer flere bøker i serien!

Social Suicide (Deadly Cool, #2)

Siden jeg er lat i dag limer jeg bare inn det goodreads sier om boken: 

Twittercide: the killing of one human being by another while the victim is in the act of tweeting.

Call me crazy, but I figured writing for the Herbert Hoover High Homepage would be a pretty sweet gig. Pad the resume for college applications, get a first look at the gossip column, spend some time ogling the paper's brooding bad-boy editor, Chase Erikson. But on my first big story, things went . . . a little south. What should have been a normal interview with Sydney Sanders turned into me discovering the homecoming queen–hopeful dead in her pool. Electrocuted while Tweeting. Now, in addition to developing a reputation as HHH's resident body finder, I'm stuck trying to prove that Sydney's death wasn't suicide.



Først og fremst må jeg si at jeg elsket alt snakket om twittercide i denne boken! Jeg lo like mye hver gang. Det er på grunn av morsomme, små ting som twittercide som gjør at jeg liker disse bøkene. Jeg skjønner ikke hvordan Gemma Halliday finner på alt!
Denne boken er like morsom som den forrige, med sine herlige dialoger og ubehagelige situasjoner.

Social Suicide fokuserer mye på mysteriet, og lite på romantikken. Dette synes jeg er veldig greit, spesielt med tanke på at romansen i denne serien får deg til å ville gjemme deg bak et tårn av puter. Personlig er jeg veldig glad i "pute-tv" og "pute-bøker", men hvis du synes pinlige situasjoner er helt forferdelig å lese om, bør du være forsiktig med denne boken. Men på den lyse siden er det i alle fall ikke noe insta-love eller creepy stalking. (Det er Heartley som stalker folk her!)

Mysteriet gikk litt senere i denne boken enn i den forrige, men da det først begynte å skje ting, ja da skjedde det ting! Jeg elsker Frøken Detektiv følelsen jeg får av å lese denne serien, og håper virkelig det kommer flere bøker.


SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig