lørdag 3. august 2013

The Marriage Mistake

Jeg hadde store forhåpninger for denne boken! I fjor leste jeg The Marriage Bargain av samme forfatter og likte den kjempegodt. Jeg synes den var søt, romantisk, morsom og med herlige karakterer. Men denne boken fikk meg ikke helt revet med slik den første boken gjorde. Jeg tror dette er nr 3 i serien, og jeg har ikke lest bok nr 2, men alle handler om nye karakterer. Dette kan jo selvfølgelig ha hatt noe med saken å gjøre, men jeg tviler. Det at jeg hadde hørt mange si (eller heller skrive på Internett) at dette var den beste av bøkene hennes, ga meg skyhøye forventninger, som dessverre ikke ble møtt.



The Marriage Mistake (Marriage to a Billionare, #3)
Boken er morsom, søt og romantisk. Vi blir kjent med Carina Conte og Max Gray. De får begge to fortelle historien fra sitt perspektiv, noe jeg personlig liker veldig godt. De var begge to herlige personligheter å følge gjennom boken. Jeg elsket spesielt den delen av boken hvor Carina prøver å forføre og "lure" Max til sengs, mens han prøver å motstå fristelsen. Jeg synes det var et herlig avbrekk fra de fleste andre romantiske bøker jeg har lest i det siste, der mannen er den tydelige "forføreren". Vi fikk også et gjensyn med karakterene fra bok 1 (og jeg gjetter også bok 2), noe som var fantastisk. Jeg ble så glad da jeg skjønte hvordan alle karakterene kjente hverandre og hvilke bånd de hadde til hverandre. Det er noe jeg liker veldig godt med disse bøkene, familiebåndene og vennskapene. De føles veldig ekte og veldig genuine.

Men hva er det å ikke like? (Dette kan være litt spoiler-ish, sånn at du er advart)
Boken heter the Marriage Mistake. Dette gir meg en følelse av at det er et ekteskap inne i bildet her et eller annet sted. Siden, du vet, det står i tittelen. Og ikke nok med det, men bakpå boken står det at Carina og Max jobber sammen, de føler en enorm tiltrekning for hverandre og en dag har de et one night stand. Men moren hennes kommer inn og oppdager dem, og tvinger dem til et ekteskap ingen av dem egentlig vil ha. Og det høres ut som om historien skal gå derfra. Dette er et konsept jeg liker veldig godt, og jeg gledet meg til å lese om hvordan ekteskapet deres kom til å gå før de endelig innrømte ovenfor seg selv at de var forelsket i hverandre. Er dere med meg? Men nei, de gifter seg på rundt side 250 i en 334 sider lang bok. Altså.. Dette hadde gått helt fint for meg hvis jeg ikke visste at de kom til å gifte seg fra før jeg åpnet første side i boken. Hadde ekteskapet vært en morsom tvist hadde det vært mye bedre, men nå visste jeg jo hva som kom til å skje omtrent hele boken. Det ødela mye for meg, og gjorde at jeg ikke greide å kose meg med boken på samme måte som jeg ellers ville ha gjort.

Alt i alt er det en søt kjærlighetshistorie. Den er ikke spesielt dyp eller tankevekkende, men det er ikke meningen heller.
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig