onsdag 9. januar 2013

Enten eller


Jeg vet jeg ikke har vært så veldig aktiv her inne i det siste, men jeg er for tiden i en lesetørke. (Hvis det er et ord). Noe som ikke er så bra når målet for året er omtrent to bøker i uken. Men det ordner seg nok. I mellomtiden har jeg stjålet disse spørsmålene på bloggen Bokvrimmel. (Jeg fikk lov altså)

1. Bok på øret eller bok i hånda?

Bok i hånden! Jeg skulle ønske jeg klarte å høre på lydbøker, men jeg greier rett og slett ikke å henge med. Plutselig har jeg falt ut for fjerde gang og aner ikke hva som skjer. Dessuten irriterer ofte stemmene meg. Men jeg skal kanskje prøve å høre en kort lydbok i år etter råd fra Stjernekast. Så vi får se hvordan det går. Hvis noen har noe å anbefale så tips meg gjerne!
2. Myke eller harde permer?

Jeg er sikkert i en minoritet her, men jeg sier myke. De er så enkle å ta med seg alle steder!
3. Fiksjon eller fakta?

Jeg liker begge deler, men på forskjellige måter. Jeg har flere nerdebøker hjemme enn venninnene mine ville satt pris på.
4. Fantastisk eller realistisk?

De bøkene jeg liker best har ofte innslag fra begge deler, men hvis jeg måtte ha valgt ville jeg tatt realistisk.
5. Harry Potter eller Twilight?

Hvordan kan disse to bli satt opp mot hverandre? Det blir som å spørre om noen vil vinne i lotto eller bli ranet! Harry Potter!
6. Kindle, iPad eller en annen e-leser?

Jeg er så lite teknisk på disse tingene. Jeg har ingen kindle eller e-leser men jeg har en iPad. Jeg leser ikke bøker på den, men jeg går for den..
7. Kjøpe eller låne?

Kjøpe. Jeg liker å eie bøkene mine, er det sykt? Jeg bare føler meg mye bedre når jeg vet at jeg aldri må levere de tilbake til noen noensinne!
8. Bokhandel eller internettbutikk?

Internettbutikk. Jeg er veldig glad i å gå og se i bokhandler. Dette vet omtrent alle som kjenner meg, og de irriterer seg over det for jeg kunne sikkert bodd der inne. Men jeg kjøper alltid bøker på nettet. Der får du større utvalg og bøkene er billigere. 
9. Enkeltstående eller serie?

Jeg tror jeg må gå for enkeltstående her altså. Ikke misforstå meg, jeg liker serier. Men bare hvis hver enkelt bok i serien har sin egen historie. Jeg føler alt for ofte at forfatteren bare vil melke produktet sitt og strekker ut historien mer enn nødvendig. 
10. Monsterbok eller liten og søt?

Monsterbok! Men ikke på flyet, da liker jeg små søte bøker.
11. Romantikk eller action?

Action. Jeg er kald når det kommer til romantikk i bøker. Jeg skal være i humør for det, og det skal være gjort skikkelig. Ikke noe instalove og ikke noe "jeg vil dø for deg"- tull. Men jeg er veldig glad i chicklit da. 

12. Under et teppe foran peisen eller liggende i sola?

Jeg er definitivt en sofa-leser!

13. Kakao eller latte?
Kakao er jo nesten det beste i verden. Jeg er veldig rar når det kommer til kaffe. Jeg liker kaffen min svart. Kakao over latte med andre ord!
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig