onsdag 10. oktober 2012

Soulstice

Soulstice er bok to i den spennende The Devouring serien av Simon Holt.


The Devouring serien handler om Reggie, som finner en gammel dagbok i en litt alternativ bokhandel der hun jobber, som heter The Devouring. Boken beskriver Vours, demoner som tar over menneskekropper og sender sjelen til den personen til en mareritt verden. De vet hva du er redd for, og bruker din frykt mot deg.
Handlingen i bok 2 foregår seks måneder etter konklusjonen på bok 1. Demonene har ikke gitt lyd fra seg på disse seks månedene, men nå er de tilbake. De planlegger noe stort, og det er opp til Reggie og Aaron å finne ut hva de planlegger og stoppe dem før det er for sent.


Soulstice er ikke like skremmende som den første boken i serien, men den er mer intens på en annen måte. Det er mye som står på spill, og Reggie kan ikke stole på noen. Denne gangen er det ikke bare demonene hun må passe seg for, men også politiet og andre tjenestemenn. Vi blir også kjent med en ny alliert, som overrasket meg veldig. Denne personen har kanskje blitt min nye favoritt i serien, vi får se hva som skjer fremover. Jeg kan nesten ikke vente med å lese den neste boken i serien, Fearscape.

Jeg vil anbefale denne serien til alle som er ute etter litt spenning og grøss nå på høsten. Det er veldig viktig at du leser de i rekkefølge! Den første boken i serien heter The Devouring.

Les denne boken hvis: Du har lest og likte The Devouring. Du liker å bli skremt, men ikke for skremt. Du er ute etter en god horror serie, med interessante personer og skremmende plot.

Ikke les denne boken hvis: Du ikke liker horror. Du liker ikke å bli skremt.

Terningkast: 5
SHARE:

2 kommentarer

  1. Skal sjekke ut serien:) Bra at du nevner at rekkefølgen er viktig. Har det med å komme midt i serier,men jeg oppdager heldigvis det før jeg kommer godt i gang:)
    SV;Blir også litt tiltrukket av dommedagsbøker:) De som virkelig er gode er vel de som får nesten en skeptiker til å tro på dommedag:) ikke at det kommer til å skje med meg (ennå:P ) hehe

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også! Kjøper ofte bøker uten å vite at det er en serie, så vips er jeg midt inne i noe :P
      Ja, det er sant! Kanskje best å vente til januar med å lese de ;)

      Slett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig