onsdag 31. oktober 2012

Anna Dressed in Blood

Anna Dressed in Blood av Kendare Blake er historien om Anna Korlov, bedre kjent som Anna Dressed in Blood, og Cas Lowood. Anna ble drept på grusomt vis for rundt seksti år siden. Hun hjemsøker nå sitt gamle barndomshjem, og dreper alle som våger å komme inn. Ingen som har sett henne har overlevd..

Anna Dressed in Blood (Anna, #1)


Ikke før nå. Cas er en spøkelses jeger  slik faren hans var før han, helt til han ble drept på jobb. Cas reiser rundt sammen med moren sin, som er en hvit heks, og katten deres som kan lukte spøkelser. Han har kommet for å drepe Anna, slik at hun aldri kan skade noen igjen. Men ingenting går slik Cas har planlagt det, og han ender opp inne i huset til Anna, uten evne til å forsvare seg mot henne. Men hun velger å ikke drepe han.


Dette er en av de beste spøkelseshistoriene jeg har lest på lenge! Historien om Anna Dressed in Blood er skremmende og spennende, samtidig som den er morsom, rørende og tro det eller ei; romantisk.
Historien er spennende fra første kapittel, og slapp meg aldri helt. Mot slutten av boken hadde jeg ikke lyst til å legge den fra meg, samtidig som jeg ville spare den så lenge som mulig for ikke å bli ferdig.




Da jeg begynte å lese denne boken forventet jeg ikke å bli så glad i alle karakterene. Gode karakterer er viktig for en bok, men ikke det viktigste for min del. I denne boken er ikke bare Cas fantastisk, men også alle de andre karakterene vi blir kjent med. Cas er herlig sarkastisk, litt frekk, og dreper spøkelser! Hva mer kan man be om? Jeg likte også Thomas veldig godt. Han er litt rar, men veldig søt og prøver sitt beste for å være en god venn for Cas. Carmel er også en fantastisk karakter som er verdt å nevne! Hun er helt rå, og mye dypere enn du først tror. Men det som overrasket meg mest var hvor mye jeg likte Anna! Jeg elsker Anna! Hun er min nye favorittheltinne.

Jeg anbefaler denne boken til alle som ønsker å lese en god historie, og til alle som liker skrekk og spøkelser!

Terningkast: 6





SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig