søndag 3. juli 2016

Nytt i bokhyllen: salg


Den siste tiden har jeg blitt helt avhengig av kindlen min og nesten bare lest e-bøker. Likevel greier jeg ikke å si nei til et godt salg (men hvem klarer egentlig det?). Denne gangen skulle jeg egentlig bare inn for å se på brettspill på salg, men det ble noen bøker også. 



Det Alice glemte av Liane Moriarty har jeg hatt lyst til å lese lenge. Det virker som en utrolig koselig og hjertevarm bok. Utfra baksiden å dømme handler det om en kvinne som får hukommelsestap og mister de ti siste årene av livet sitt. Hun oppdager da at det meste har gått i grøfta og får en ny sjanse. Jeg gleder meg skikkelig til å lese den! Jeg har nesten plukket opp Ektemannens hemmelighet av samme forfatter flere ganger, så hvis jeg liker denne vet jeg hva mitt neste kjøp skal bli.

Der roser aldri dør av Gunnar Staalesen er også en bok jeg har sett litt på. Mest på flyplasser, men likevel. Jeg er veldig glad i krim for tiden og liker Varg Veum bøkene. I alle fall likte jeg dem sist jeg leste de... Noe som begynner å bli noen år siden. Jeg satser på at det går an å hoppe rett inn i handlingen uten for mye forvirring. Boken handler om en gammel forsvinning, noe som alltid fanger min oppmerksomhet. Jeg elsker hemmeligheter og mysterier fra fortiden, som vikles sammen med nåtiden. Jeg håper denne leverer.

De uønskede av Yrsa Sigurdardottir har jeg aldri hørt om, men omslaget var blått. Noen ganger skal det virkelig ikke mer til... Jeg liker blått. Boken virket interessant. Jeg tror (og håper) det er krim. Det handler visst om mulige overgrep på et guttehjem på 70-tallet, noe som i alle fall holdt på min oppmerksomhet. Det står bakpå at denne boken ikke er noe for lettskremte mennesker, og det er egentlig nok for å selge til meg.

Dette er tre av de bøkene jeg tar med på ferie, så dere kan forvente en oppdatering når jeg er ferdig med dem.
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig