tirsdag 23. september 2014

Hvordan finne tilbake til lesegleden?

Jeg skrev tidligere et lite innlegg der jeg fortalte at jeg har mistet leselysten min. Jeg synes det er kjempetrist. Både fordi jeg liker å lese, men også fordi jeg lenge har gledet meg til å være ferdig med studier slik at jeg får mer tid til å lese det jeg vil, og ikke bare pensum. Nå er jeg endelig ferdig med å studere (i alle fall for nå) og jeg har mye tid etter jobb hver dag til å lese. Likevel greier jeg det bare ikke.

Jeg har nå lett rundt på nett for å se om jeg fant noen tips for å finne igjen lesegleden. Grunnen til at det er et spørsmålstegn bak tittelen på innlegget er at jeg ikke er sikker på om dette funker. Men jeg skal i alle fall prøve det, så kan jeg heller dele mine erfaringer senere. På godt og vondt.

  • Les korte bøker
  • Les bøker der handlingen går fort fremover
  • Sett av litt tid til å lese hver dag
  • Les om noe som interesserer deg
  • Ikke stress
  •  Prøv å kos deg
Hvis du har flere tips, eller har erfaringer fra dette selv, må du gjerne dele de med meg :)
SHARE:

2 kommentarer

  1. Dette tror jeg er lure tips. Har forsøkt disse faktisk, og det hjelper når man har gått litt trøtt og ta det som fenger og er kortere :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så godt å høre at det hjelper! :) Det er det jeg prøver å gjøre selv nå :)

      Slett

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig