mandag 24. juni 2013

Love virtually

Love VirtuallyLove virtually er skrevet av Daniel Glattauer, og handler om to personer som møtes og faller for hverandre på Internett. Emmi prøver å kansellere abonnementet sitt for et magasin, da hun ved et uhell sender e-post til Leo. De begynner å sende e-poster til hverandre, og snart er de gode venner- og kanskje mer enn gode venner. De deler sine dypeste hemmeligheter, og tenker på å treffes. Men Emmi er allerede gift.

Denne boken er skrevet som e-poster. Hele handlingen og alt vi får vite gjennom personene er e-postutvekslingen de har gående mellom seg. Jeg syntes dette var veldig stilig, mest fordi jeg liker bøker som er skrevet på en litt kreativ måte. På grunn av måten boken var skrevet på, kan man lese seg gjennom hele boken på kort tid.

Samtidig følte jeg det ble litt kjedelig etter en stund. Du får ikke den dybden du får når en bok er skrevet på en annen måte. Du får ikke vite mer om karakterene enn det de skriver om seg selv, og det de antar om hverandre. Du vet egentlig bare hvordan de er skriftlig, hvis det gir mening. Noe som kan få dem til å virke litt distansert.

Handlingen gikk mye opp og ned for min del. Noen deler ved boken var for meg litt kjedelig, mens andre var spennende og gjorde meg skikkelig engasjert i karakterene og deres liv. Jeg likte spesielt slutten veldig godt.

For å oppsummere så synes jeg boken var lettlest, til tider veldig morsom, til tider kjedelig og til tider spennende. Jeg gir dessuten plusspoeng for hvordan boken var skrevet. Boken er underholdende, men ikke noe jeg kommer til å huske i lang tid fremover, og ikke noe jeg kommer til å prøve å tvinge alle jeg kjenner til å lese.


SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig