lørdag 31. mai 2014

Dette var lenge siden (Første Bordbrikke)

Beklager at jeg har vært så lenge borte. Jeg kunne ha skyldt på eksamenstiden og jobb, men sannheten er at jeg rett og slett ikke har lest noe særlig i det siste. Det er skikkelig vanskelig, for jeg begynner på den ene boken etter den andre, men greier av en eller annen grunn ikke å lese den ferdig. Men jeg liker å blogge om bøker, så hva gjør man når man ikke greier å lese de ferdig? 

Jeg har bestemt meg for å starte med noe nytt her på bloggen. Dette nye er noe jeg liker å kalle Bordbrikke. Det er da jeg skriver om de bøkene jeg ikke har greid å lese ferdig (som har fungert som bordbrikker den siste tiden), og hvorfor jeg ikke har greid å lese de ferdig. Noen av de er bra, men som dessverre ikke har greid å fange interessen min. Andre er derimot bare veldig dårlige.

Babe in BoylandDagens bordbrikke er Babe in boyland av Jody Gehrman. Boken handler om en jente som finner ut at hun ikke kan noe om gutter overhodet. Hun bestemmer seg derfor (naturlig nok) for å gå undercover som en gutt på en gutteinternatskole. Hva kan gå galt?

Jeg hadde ikke veldig høye forventninger til denne boken, men jeg forventet meg en søt, morsom og enkel bok med alle kjønnsproblemer man kan tenke seg. Jeg er dessuten veldig svak for bøker der jenter kler seg ut som gutter og omvendt. Men jeg greide bare ikke å engasjere meg, og måtte stoppe etter ca 40 sider. Jeg har siden den tid prøvd flere ganger, men greier bare ikke å komme inn i handlingen, eller bry meg om noen av karakterene. I tillegg følte jeg at det manglet en gjennomgang. Noen trenger å gå over denne boken å få bort alt det unødvendige, for det ødelegger både flyten og leseopplevelsen. Jeg trenger ikke vite hva slags drikke alle venninnene til hovedpersonene liker, eller andre unødvendige opplysninger. Man klarer seg helt fint uten, og det gjør ikke noe mer enn å irritere.

Det kan hende at jeg bare ikke har vært i humør for denne boken, for det virker som om de aller fleste liker den. Hvis du har lest den vil jeg gjerne høre din mening. Hvis du mener at jeg bare fortsette så kan jeg prøve en gang til.
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig