lørdag 27. april 2013

Light


Light (Gone, #6)Jeg har egentlig ikke hatt tid til å lese noe særlig i det siste på grunn av eksamen og oppgaver og tull. Men så klarte jeg ikke la være å bestille Light, den siste boken i Gone- serien som jeg elsker. Og den var så bra! Jeg er helt ødelagt, for nå er det ikke flere bøker i serien igjen å lese. Det er ikke tull når jeg sier at jeg hadde lyst til å begynne på bok 1 igjen og lese hele serien på nytt med en gang jeg var ferdig med denne. (Og det er ikke lenge siden jeg leste hele serien på nytt).

Det er vanskelig å forklare hva boken handler om, siden det er bok seks og den siste i en serie. Jeg vil ikke røpe for mye for de som ikke har lest serien enda. Det jeg kan si er at serien handler om en by som plutselig blir skjermet fra resten av verden. De er sperret inne og kommer seg ikke ut. Samtidig som dette skjer forsvinner alle over femten år. Det er altså barna som må gjøre sitt beste for å overleve, samtidig som de prøver å finne ut hva som har skjedd. Det hjelper ikke at noen av barna har fått superkrefter, og at flere dyr har mutert til å bli livsfarlige.

Jeg er veldig glad i denne serien, og anbefaler den til alle som liker en god "survival" historie og superhelter. Noe av det jeg elsker med denne serien er hvor brutal den er. Du får grusomme detaljer, mye død og veldig grafisk vold i massevis. Du får også et innblikk i hvor grusomme mennesker kan være hvis de får gjøre som de vil. Så hvis du er en person som ikke liker sånt, så er dette en serie du bør holde deg unna.
Noe annet jeg liker veldig godt er hvordan forfatteren klarer å lage så mange gode, flerdimensjonale karakterer. Du blir så glad i de alle sammen, selv om du langt fra liker alle. Du får se hvordan hver enkelt takler den vanskelige situasjonen de er oppi, og det hele er gjort på en fantastisk måte. Denne boken var spesielt spennende siden hvem som helst kunne dø (siden det var siste boken i serien). Og du merker ganske tidlig at forfatteren ikke er redd for å drepe karakterer. Vi får også svar på spørsmål vi har hatt lenge, og jeg synes slutten var nydelig. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med hvordan serien endte, (selv om noen av favorittkarakterene mine døde).

Terningkast: 6


SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

© Lesenyter. All rights reserved.
Blogger Template Made By pipdig